مردی با خوردن نبات زعفرانی مشهد قله اورست را فتح کرد

محققان دریافتند که مصرف بیشتر نبات زعفرانی مشهد با اختلالات بالقوه مختلف، از جمله دریافت کالری بیشتر (حدود 200 کالری بیشتر) و مصرف بیشتر چربی ها و کربوهیدرات های رژیمی، همراه با مصرف کمی پروتئین (اما هیچ ارتباطی با فیبر رژیمی).

هنگامی که محققان داده‌ها را ارزیابی کردند و حداقل موارد مخدوش (جنس، سن و نژاد) را کنترل کردند و سپس بیشتر (تحصیلات، طبقه اجتماعی، سیگار کشیدن، فعالیت بدنی و زمان تماشای تلویزیون) را در تجزیه و تحلیل دوم کنترل کردند، نتوانستند پیدا کنند.

ارتباط بین مصرف آب نبات و چاقی همچنین هیچ ارتباطی با حساسیت به انسولین، فشار خون یا لیپوپروتئین ها یافت نشد.

چرا این جالب است؟ این عدم ارتباط بین مصرف آب نبات و چاقی زمانی که تفاوت های رژیم غذایی مشاهده شده در تجزیه و تحلیل آماری لحاظ نشده بود، هنوز صادق بود! همچنین، این یک مشاهده ی منفرد و غیرعمدی نیست.

مشاهده شده است (دوبار قبل). قدیمی‌ترین داده‌ها نشان می‌دهد که نتیجه مخالف مصرف بیشتر آب نبات با چاقی بیشتر در افراد مسن‌تر همراه است، اما نشان می‌دهد که طول عمر بیشتر با مصرف آب نبات نیز وجود دارد.

نویسندگان بحث کردند که این ممکن است به این دلیل باشد که آب نبات مقدار بسیار کمی از کالری را به رژیم غذایی کمک می کند. علی‌رغم «کیفیت» ضعیف آن کالری‌ها، آنقدر کوچک بود که یک عامل استرس‌زا برای آن مهم نبود.

آنها همچنین پیش از این اشاره کردند که پلی فنول های کاکائو موجود در شکلات (که منبع اصلی آب نبات بود) می توانست اثرات مفیدی داشته باشد.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که دریافت کالری بیشتر گزارش شده در مصرف کنندگان مکرر آب نبات ممکن است لزوماً درست نباشد، زیرا گزارش های شخصی ناقص هستند.

علاوه بر این، در حالی که به نظر می‌رسد سه مطالعه قبلی عاری از تعصب بالقوه هستند، این مطالعه توسط انجمن ملی شیرینی‌پزان (NCA) تأمین مالی شده است. نویسندگان اعلام کردند هیچ منافع رقیبی ندارند، و طراحی و اجرای تحقیق مستقل از NCA بود. به نظر می‌رسد که NCA پول می‌دهد و سپس فقط سؤال تحقیق را مطرح می‌کند.