نخود سبز در بازار موجب رشد موی پیرمردی در هندوستان شد

در شرایط خاصی می توان نخود سبز در بازار را در پاییز کشت کرد تا بتوان از برداشت زود هنگام در بهار بهره برد. اما برای این کار باید سه فاکتور مهم را در نظر گرفت تنوع، تقویم و هرگونه محافظت در برابر سرما، به ویژه در مناطقی که زمستان با تمام وزنش سنگین است.

نخود صاف و نخود چروک شده، چه فرقی با هم دارند؟ یکی روستایی تر از دیگری است و از کاشت در پاییز حمایت می کند، صاف است. با این حال، نسبت به چروکیده خوب قدیمی که خیلی دیرتر کاشته و برداشت می شود، کمتر خوش طعم و محصول است.

به طور خلاصه، با گذشت زمان، چین و چروک در همه جبهه ها پیروز می شود.

نخود فرنگی در دو نوع چروکیده و صاف وجود دارد. چروک، خوش طعم، شیرین و بزرگتر خیلی مقاوم نیستند. برعکس، نخودهای صاف کوچکتر و کمتر شیرین هستند، اما در برابر سرما مقاوم هستند.

به همین دلیل است که کاشت اولی به اواخر بهار محدود می شود، از اواسط مارس تا اواسط آوریل، زمانی که دومی را می توان در اواسط پاییز و سپس دوباره در اواخر زمستان کاشت.

همچنین انتخاب زمان مناسب برای کاشت بسیار مهم است. اگر جانور سخت باشد و در دمای بسیار پایین، حدود 5 تا 7 درجه سانتیگراد، بتواند جوانه بزند، نسبت به سرما نیز حساس نیست.

اما به طور متناقض، او با تحمل آن در حالت جوانی خود بیشتر در برابر آن مقاومت خواهد کرد. به همین دلیل است که کاشت را نباید خیلی زود شروع کرد تا در هنگام فرا رسیدن یخبندان، گیاهان بیش از حد رشد نکنند.

اما آنها نیز نباید خیلی دیر راه اندازی شوند، به این خطر که بذرها، یخ زده، جوانه نزنند. به طور کلی بسته به منطقه، پنجره مناسب بین اواسط اکتبر تا اواسط آبان است.