نصب سیستم های انرژی خورشیدی برای دور شدن از پمپ های آبی

مایکل فورسون، مدیر آب و بهداشت یونیسف نیجریه، توضیح می‌دهد که نصب سیستم‌های انرژی خورشیدی در این کشور نتیجه تصمیمی است که سال‌ها پیش برای دور شدن از پمپ‌های آبی که توسط ژنراتورهای دیزلی هدایت می‌شوند، اتخاذ شد.

“هزینه راه اندازی یک سیستم تامین برای یک جامعه حیاتی است.

قیمت یک لیتر گازوئیل می تواند به قدری افزایش یابد که بسیاری از جوامع پمپ آبیاری گلخانه ممکن است قادر به خرید سوخت برای دسترسی به آب نباشند.

فورسون می‌گوید با استفاده از انرژی خورشیدی، جوامع یک سیستم منبع تغذیه پمپ کولر الکتروژنر دارند که عملاً با هزینه صفر کار می‌کند.

در واقع، بیش از 30 سال است که یونیسف خرید سیستم‌های پمپ آب با انرژی خورشیدی را نسبت به سیستم‌هایی که با دیزل کار می‌کنند، در اولویت قرار داده است.

راه‌حل‌های انرژی خورشیدی نیز جایگزین تمیزتری هستند زیرا گازهای گلخانه‌ای منتشر نمی‌کنند و کارکرد آن‌ها ارزان‌تر است.

مزیت دیگر این است که جوامع از بار مالی و زمانی برای حمل و نقل پمپ عمودی طبقاتی گازوئیل رها می شوند.

ساکنان دهکده کوچک سرکما در منطقه اوروما در اتیوپی مجبور بودند 60 کیلومتر را طی کنند تا سوخت مورد نیاز برای روشن نگه داشتن سیستم پمپ آب قدیمی خود را تامین کنند.

این سفرهای طولانی زمانی پایان یافت که یونیسف به همراه شریک خود CARE، یک سیستم آبی با انرژی خورشیدی را نصب کردند که به بیش از 6500 نفر خدمات رسانی می کند.

سیستم‌های پمپ آب که توسط ژنراتورهای دیزلی اجرا می‌شوند، نسبت به سیستم‌هایی پمپ آب هوندا که با انرژی خورشیدی هدایت می‌شوند، پر سر و صداتر، شکننده‌تر و گران‌تر برای تعمیر هستند.

سیستم‌های کاملاً خورشیدی به جوامع استقلال بیشتری می‌دهند و در دراز مدت پایدارتر و ارزان‌تر هستند. در واقع، 2 تا 5 سال پس از شروع فعالیت، هزینه های ساخت و ساز آنها از قبل پوشش داده شده است.

  • منابع:
    1. UNICEF water pumps: a source of life, health and resilience
  • تبلیغات: 
    1. سنگ فیروزه چه تاثیری بر روی چشمان این فرد داشت؟
    2. با چه کابل برقی می توان آتش را خاموش نمود؟
    3. نوعی روکش صندلی که دیگر نیازی به تمیز کردن ندارد!
    4. قیمت نوار تیپ آبیاری قطره ای | خرید با حداقل قیمت