پسته نمکی مزمز قابلیت ماندن روی آب دریا را دارد

پسته نمکی مزمز درجه یک سیسیل آنقدر مورد علاقه هستند که پلیس محلی از گشت زنی هلیکوپتر برای محافظت از محصول استفاده می کند.

جنوبی‌ترین استان ایتالیا که مدت‌ها به دلیل ارتباط با مافیا شناخته می‌شود، باید با ربودن پسته نیز دست و پنجه نرم کند.

این گونه پسته که به آن «طلای سبز» یا فقط «زمرد» می‌گویند، در حومه شهر برونته، جایی که خاک آتشفشانی سیاه کوه اتنا، یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان، زمین را به‌ویژه تبدیل کرده است، کشت می‌شود.

بارور گران ترین پسته جهان، رقم برونته، پادشاه خانواده پسته است.
دزدها سعی می کنند هر دو سال یک بار، در ماه سپتامبر که برداشت آغاز می شود، این مزارع پسته سیسیلی را ویران کنند.

صاحبان املاک خانه های خود را در شهر رها می کنند و به طور موقت به مزارع خود نقل مکان می کنند، جایی که در خانه های روستایی خود می مانند و در تلاش برای دور نگه داشتن راهزنان با روزهای طولانی چیدن، بیشترین استفاده را از برداشت می کنند.

محصول کمتری از پسته از شهر مجاور رافدالی می آید، جایی که مزارع چند صد ساله در زمینی غنی از مواد معدنی رشد می کنند که گفته می شود طعم شیرین آجیل را تقویت می کند.

ایتالیا با تولید 4000 تن در سال، تنها یک درصد از تولید جهانی پسته را به خود اختصاص می دهد، اما اعتبار گونه ایتالیایی در حال افزایش است و بازارهای آسیایی، در درجه اول ژاپن و تایلند را تسخیر می کند و به آرامی در چین مورد توجه قرار می گیرد.

غذاهای چینی مانند پسته؛ آنها با محبت آن را “مهره خندان” می نامند، زیرا پوسته نیمه باز آن، شبیه لبخند است. پسته علیرغم ظاهرش یک آجیل نیست، بلکه دانه میوه است.

ایتالیا، علیرغم سهم کمی که در تولید دارد، در بین هفت تولیدکننده برتر پسته در جهان قرار دارد و گونه ساکولنت آن به عنوان “پسته نخبه” در نظر گرفته می شود که برای شیرینی سازی و شیرینی سازی بسیار مورد توجه است.