چای خشک در ترکیه موجب رشد موهای راپونزل شد

تاثیر و همچنین طعم چای خشک در ترکیه به نوع چایی که انتخاب می کنید بستگی دارد. بهترین گونه های شناخته شده دارجلینگ، سیلان، آسام و ارل گری هستند.

هر چیزی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که در حال خرید چای تجارت منصفانه هستید. با خرید خود از استانداردهای زیست محیطی و اجتماعی منصفانه حمایت می کنید، که متأسفانه به ندرت در محصولات چای معمولی رعایت می شود.

البته مقدار چایی که برای تهیه آن استفاده می کنید نیز بر میزان کافئین موجود در چای شما تأثیر می گذارد. با برگ های کم، چای شما آبکی می شود. اگر بیش از حد استفاده کنید، می تواند به سرعت طعم تلخی پیدا کند.

بنابراین توصیه می کنیم از حدود دو گرم چای برای هر فنجان (250 میلی لیتر) استفاده کنید این معادل یک قاشق چای خوری کمی پر شده است.


دمای آب می تواند تفاوت اساسی ایجاد کند. حتی اگر اغلب توصیه می شود که چای را فقط با آب داغ گازدار دم کنید، دمای مطلوب برای چای سیاه ممکن است پایین تر باشد. بسته به نوع چای بین 90 تا 95 درجه است.

خود آب می تواند بر طعم چای تأثیر بگذارد. به خصوص آب سخت می تواند یک لایه نازک روی چای باقی بگذارد و طعم خزدار ناخوشایندی به آن بدهد. با آب تصفیه شده یا آب معدنی نتیجه بهتری خواهید گرفت.

هنگام خیساندن، برگ های چای به فضایی نیاز دارند تا پف کنند و مواد خود را در آب آزاد کنند. معمولاً فضای کافی در یک چای کیسه ای یا تخم مرغ خیلی کوچک وجود ندارد.

افسانه های زیادی در مورد زمان دم کردن چای سیاه وجود دارد. اساساً درست است که زمان دم کردن یک تا سه دقیقه برای یک چای خوب کاملاً کافی است. پس از آن، کافئین برگ های چای به طور کامل در آب حل می شود. پس از این زمان دم کشیدن، چای طعمی لطیف و گلدار دارد.